torsdag, juni 01, 2006

EU:s strukturfonder - inte mitt stora intresse

Hemma igen efter seminarium och styrelsemöte med Regionförbundet. Temat på seminariet var EU:s strukturfonder. Jag kan erkänna att jag har ganska ringa kunskaper om dessa, mer på ett översiktligt plan. Och det är väl upp till mig att läsa in mig på ämnet (vilket dock inte ter sig så jättelockande). Men, en av dagens föreläsare utgick från att alla i salen hade gedigna kunskaper om dessa strukturfonder och dess olika program. Eftersom jag inte hade det kändes det som att han talade över huvudet på mig. Och det blir inte så intressant då. Mer intressant var föredraget om Toscanaregionen och hur de arbetar med internationalisering.

Nu ska jag åka in till Jönköping och hämta den minibuss som ska ta oss till Haninge och VIP-utbildning för toppkandidater till landsting och kommun imorgon.

Inga kommentarer: