torsdag, juni 01, 2006

Kämpaseger!

Så skönt! Så underbart! Norrköping gjorde det som jag inte trodde att de skulle mäkta med. De vann! Kan lova att det var nervöst sista 20 min. På rapporteringen såg det ut som kompakt tryck från Sundsvalls sida. Puh.

Nu tog Norrköping ett kliv uppåt i tabellen och har bara två poäng upp till kvalplatsen. Tyvärr hade både Örebro och Trelleborg äckligt flyt. Men det går att svälja en kväll som denna även om det bär emot.

Tror att maken får fortsätta med att klippa gräs när Norrköping spelar. Det blev ju seger!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tycker jag att du är missunsam Mia. Jag brukar ju alltid gratta när Peking vinner.

Nåväl. ÖSK gjorde sina mål i 84:e och 93:e spelminuterna. Hade Degerfors bara hållit ut lite längre hade TFF haft serieledning nu.

Nu börjar det se oförskämt bra ut. TFF har slagit de tre förmodade topplagen assyriska, sundsvall och landskrona på bortaplan. Nu går väl allt snart åt skogen så snart folk börjar snacka allsvenskan.

daniel

Anonym sa...

Men herregud! Vi vill ju inte ha ett bonkalag som TFF i allsvenskan. Det får räcka med Gefle.

Anonym sa...

Jag slår vad om att du anonyma postare inte har sett en TFF-match live någon gång och absolut inte efter år 2000 då vångavallen byggdes om.

daniel

Mia sa...

Daniel// Ja, jag erkänner att jag är missunsam. Inte alls lika gentil som du. Men TFF och ÖSK är konkurrenter till Norrköping och vill ju inte att andra lag ska lyckas bättre...

Får hänvisa till ofullkomlighetstanken och arbeta med min attityd:-)