lördag, juni 10, 2006

Sol och trist inledning av VM

Vi (iallafall jag) har njutit till 100 procent av solen och värmen i dag. Har läst en underhållande bok och förhoppningvis fått lite färg.
Maken såg på Englands match, men jag valde boken i solen istället. Man vet ju aldrig hur länge det fina vädret håller i sig...

Så till Sveriges match. Som supporter till IFK Norrköping kan jag meddela att man känner igen sig. Fina chanser, men inga mål. Krampaktigt spel. Maken vill definitivt förpassa Anders (Charlie Chaplin) Svensson till bänken. Själv skulle jag uppskatta att slippa se och höra Rit-Ola och Pojhanen i VM-studion. Usch, för deras självklarheter och floskler! Äldste sonen skrattade gott när Pojhanen visslade för att visa hur illa Sverige spelat. Plus till Svt för Härenstam och Strömberg! Första kvarten av matchen hörde vi på radion i bilen och vem slår Edström&Granqvist? Vi brukar stänga av ljudet på tv:n och ha på radion istället när det är landskamp, men tyvärr är det fördröjning på tv-bilderna via parabol och då är det inte så kul att göra så...

Efter matchen gick jag ut på altanen för att skriva en debattartikel om ett nytt hus för teater-, musik,- och dansverksamhet i Jönköping. Skönare på altanen än inomhus! Det var 27 grader inomhus och 22 grader utomhus...

Inga kommentarer: