fredag, juni 30, 2006

Svettig tågresa

Lämnade rikstinget redan en dag för tidigt och missar därmed rikstingsfesten. Kan ju hoppas att den är roligare än den var när det var riksting i Göteborg senast… Kanske finns det lite skvaller och mingelbilder på "bakom kulisserna" som jag kan kolla på sen. Anledningen till att jag åker hem tidigare är att jag ska vara toastmadame på min morbrors bröllop imorgon. Ser fram emot det.

På tåget hem var det säkert minst 30 grader i vagnen. Ingen ventilation alls. Trodde jag skulle rinna bort. Puh. Försökte lyssna på Radiosporten och matchen mellan Argentina och Tyskland med hjälp av mobilen. Men det sprakade så mycket – noll mottagning – så jag missade de sista 20 minuterna på andra halvlek, förlängningen och så straffavgörandet. Ska det vara så himla svårt att ordna så att det är bra täckning för mobiler på tågen?!?

Om ett par minuter börjar Italien –Ukraina. Forza gli azzuri!

Inga kommentarer: