måndag, augusti 28, 2006

Ja!! Norrköping hakar på!

Ännu en nervös kväll framför datorn. Och det lär bli en nervös höst. Åtta matcher kvar, 24 poäng att spela om. Kvällens seger innebär att det är fyra poäng upp till kvalplats (ÖSK) och sex poäng till direktplats (BP). Norrköping har BP och ÖSK kvar att möta. Puh!

Det är mycket värre att följa en match via svenskfotboll liverapportering än att se matchen på plats. Man har ingen aning om hur matchen ser ut, om skotten är "farliga" eller frisparkarnas läge. Nervöst. Men tyvärr kan jag inte se så många matcher live som jag skulle önska.

Visst, jag tippade fel. Men vad gör det när Norrköping vinner? Jag tippade iallafall rätt på en målskytt... Härligt att Norrköping tog vara på möjligheten att haka på topplagen.

Assyriska och Degerfors kunde man tyvärr inte räkna med någon hjälp ifrån ikväll. Någongång måste väl BP hamna i en svacka?!?

Nästa match är det Degerfors på Parken. Vem får jubla, jag eller Göran Hägglund?

Inga kommentarer: