torsdag, augusti 31, 2006

Valrörelse på kansliet

Den här valrörelsen har varit lite annorlunda för mig. Jag är mest inne på kansliet och försöker samordna allt, hålla i kontakter med media, bokar annonser, svarar på frågor mm. I slutet av valrörelsen hoppas jag att jag kan vara ute lite mer och träffa väljarna. Det är ju det roligaste av allt. Ska även försöka hinna med att dela ut mina foldrar.

Här är topp tre angående frågor från väljare som ringer till kansliet:
1. Pensionärernas ekonomiska villkor
2. Fastighetsskatten
3. Vårdnadsbidrag

De senaste dagarna är det många som ringer och vill att vi ska skicka valsedlar till dem. Väljare som är i sina sommarstugor och som vill förtidsrösta. Det är också ganska många frågor kring var man kan förtidsrösta. Och vi svarar glatt och vänligt på frågorna.

Inga kommentarer: