lördag, augusti 26, 2006

Paus från valarbetet

Även som ombudsman måste man försöka få vardagen att gå ihop, speciellt när man har familj. Idag jobbade jag bara till 14 och därefter gick färden till Maxi. Ett välbehövligt besök, eftersom kyl och frys ekade tomt när man öppnade dörren:-) Åk aldrig till Maxi en "lönelördag"! Otroligt mycket folk. När jag handlar vill jag att det ska gå snabbt och effektivt. Jag har en bestämd rutt som jag följer i affären och betar av "område" för "område". Så vill jag att andra ska bete sig också. Jag vill inte se folk som ställer vagnar här och var och som sen går iväg för att hämta varor och blockerar för övriga köpare. Struktur på inköpen, tack.

Väl hemma packades matvarorna in och sen hade jag ambitionen att greja lite hemma. Finns ju lite att dona med. Men, det blev slöande i soffan istället. Minsta motståndets lag. Läste kvällstidningarna och såg på en dvd på laptopen samtidigt som maken kollade på Finnkampen. Som väl är har jag gift mig med en man som ser till att det praktiska som städ, disk, tvätt och matlagning fungerar när man jobbar som man gör. Skönt att man kan se en ände på denna hektiska period. Skulle inte orka ha det så här året runt.

Imorgon är en ny dag och då kanske det kan bli lite pyssel ute i trädgården - om det inte regnar.

Om en stund börjar småputtriga "Karl för sin kilt". Frågan är om jag somnar innan programmet är slut...

Inga kommentarer: