onsdag, augusti 02, 2006

Låtarna vi skäms för

Expressen har en artikel om en lista med låtar man skäms för att man gillar. Listan är gjord av Q Magazine. Fattar inte alls varför man skulle skämmas för att man gillar "Summer of 69" eller "Time after time". Härliga gamla godingar.

Här är en topp-5-lista med svenska låtar som jag tycker är hyfsat skämmiga om man skulle råka gilla dem:

1. "Alla vi" Friends in need
2. "Mr Cool" Snook
3. "Kom och ta mig" Brandsta city släckers
4. "Håll om mig" Nanne Grönvall
5. "Vem vet" Lisa Ekdal/"Teknikens under" Wilmer X

Ja, egentligen kan man göra listan hur lång som helst. Finns massor av låtar som jag inte alls fattar hur de kan bli hits, för de är så pinsamt dåliga. "Hej, Hej Monika" är ett typiskt sånt exempel. Vad tycker du?

4 kommentarer:

Meeri sa...

*skrattar* Tänk att jag tänkte blogga om det där listan med, Great minds think alike. fast jag e skämmig. Jag gillar verkligen Nannes låt! Och det är INTE pinsamt att gilla Summer of 69. Vem har kommit på det? hrmf

Hannah Ekeroos sa...

Jag gillar Snook...

Jens sa...

förstår inget alls.Vad är det för fel på "Teknikens under"? Den låten har ju verkligen allt! Bra drag, refräng och hela kittet!

Förklara dig;)


ha de.

Mia sa...

Jens// Den låten har inget, varken bra text eller musik. Och vad som är allra värst är att de sjunger på skånska.