onsdag, augusti 09, 2006

Äntligen matchdag!

Kvällens match mellan Södra och Norrköping på Stadsparksvallen har jag väntat länge på. Tänk vad härligt att kunna gå och se sitt lag spela utan att behöva köra en massa timmar bil fram och tillbaka vilket brukar vara fallet. Är faktiskt lite avundssjuk på dem som bor i Norrköping och bara kan ta cykeln ner till Idrottsparken.

Kvällens match lär nog dra en hel del folk. Det är ju trots allt inte så långt mellan Jönköping och Norrköping och det är bra väg. Hoppas på härlig stämning på Stadsparksvallen med mycket sång av Peking Fanz.

Denna match har jag förmånen att ha sittplatsbiljett och det under tak. Inte illa. Givetvis tar jag stolt på mig min Rönneklevtröja och hejar fram mitt lag. Fick dock "order" om att inte ha någon partibeteckning på mig:-)

Mitt tips: 3-1 till Norrköping. Gunnlaugsson gör sitt första mål. Thordárson och Svensson står för övriga.

Nu är det bara att invänta matchdagsmagknipet. Det brukar infinna sig framåt lunch...

Inga kommentarer: