måndag, september 11, 2006

Dottern gästar bloggen

På beordran av mamma så sätter jag mig en snabbis medans jag pausar och lägger ifrån mig skolböckerna för en stund. Att studera på universitet var inte alls som jag hade tänkt mig, jag menar inte på bra eller dåligt sätt, utan bara rutinerna och strukturen på det hela. Den nästa obefintliga schemalagda undervisningen och den hårda kurslitteraturen gör att jag lite
saknar gymnasiet. Samtidigt som utmaningen att skaffa mig den självdisciplin jag aldrig haft
är en utmaning som intresserar mig och får mig till att inte ge upp.

Något annat som däremot oroar mig lite är valet06. Jag befinner mig i en fas där jag vet varken ut eller in. VAD ska jag rösta på? VILKET parti sympatiserar jag mest med? Och VEM ska jag lägga min röst på? Ska jag poströsta och rösta för Jönköpings räkning eller min nya stads?
Däremot är jag tacksam för all tid som tv, press och radio lagt ner på valet, utan dessa medium hade jag nog varit ännu mer vilse än vad jag redan är, eller kanske tillochmed bortlurad av mina egna "fakta" jag trodde jag hade om partierna som visade sig vara helt fel. Lite tid återstår iallafall till ännu lite betänkade. 7 dagar. 7 dagar är även sammanlagt dagar som jag bott i min nya lägenhet som jag trivs riktigt bra i. Vi har kommit i ordning med det mesta och tillochmed
duschdrapperi är införskaffat.

Skolböckerna väntar och min bak har somnat (datorn står på golvet) , därför
avrundar jag här och tackar för mig.
-Sophia

Inga kommentarer: