måndag, september 18, 2006

Östgötaderby

Ikväll är det derby på Parken och jag jobbar. Kan inte ens se matchen på tv. Suck! Vet inte hur länge sen det är som jag missade ett östgötaderby. Känns inte alldeles bra. Dessutom är jag trött och har ont i huvudet efter valrörelsen. Sammanträde med distriktsstyrelsen känns inte alldeles lockande som ni förstår.

Vinst ikväll och Norrköping hakar på i kampen om kvalplatsen. Förlust - ja, då är det med all säkerhet SE som gäller även nästa år. Törs inte ge mig på att tippa resultatet, men vinst hoppas jag ju givetvis på. Vore gott. Helst nu när BP åkte på dangel mot Ljungskile igår. Vore inte helt fel om Mjällby och Väsby tar poäng ikväll.

Hoppas på sms från maken med resultaten ikväll.

4 kommentarer:

Jonny sa...

Härligt! 4-1 mot Åtvid samtidigt som ÖSK bara spelade oavgjort. Nu är det tre poäng till kvalplats och sex poäng till direktplats till Allsvenskan. Det här kan ju fortfarande gå vägen...

Mia sa...

Jonny// Var du på plats och såg matchen? Derbyna är ju alltid lite extra att se på plats. Jag kunde inte låta bli att le när sms:en från maken kom. Så otroligt härligt att IFK tog chansen. Ser ut att bli en nervös höst. Puh. Norrköping har ju både BP och ÖSK kvar att möta. Hur ska detta sluta?

Jonny sa...

Nej, jag var inte och tittade idag. Såg resultatet på Sportnytt när jag kom hem ikväll. Får satsa på att se någon av de återstående hemmamatcherna...

Mia sa...

Jonny// Vi ska nog se matchen mot Örebro på Parken. Var ett tag sen sist vi var där. Men det är mindre nervöst att följa matchen på plats än att sitta hemma vid datorn...