söndag, september 17, 2006

Snart dags för valvaka

Tog det lugnt på morgonen denna valdag. Ganska skönt att glida runt i nattlinne här hemma. Strax före lunch var vi och röstade och det var kö i vallokalen. I mitt valdistrikt, Rogberga Norra, var det 81,6 % som röstade i valet 2002 och av de som röstade var det 26,6 % som la sin röst på Kristdemokraterna i riksdagsvalet. För kommun- och landstingsvalet var siffrorna 22,9 resp. 26,1%. Kan ju alltid hoppas att siffrorna blir ännu högre i år.

Snart dags att göra sig lite fin inför kvällens valvaka. Vi har vår valvaka på Humor i Jönköping. Det kommer att bli varmt och trångt och förhoppningsvis väldigt roligt. Opinionsmätningarna pekar åt rätt håll, men frågan är ju hur tillförlitliga dessa siffror är. Det har ju slagit fel tidigare. Törs inte riktigt våga tro att det ska gå hela vägen. Det kanske inte alls blir den rysare som alla förutspår. Vem vet?

Brukar ju tippa IFK:s matchresultat med skiftande framgång... Här är mitt tips vad gäller Kristdemokraternas valresultat i riksdagsvalet (hela landet): 9,6 %. Kristdemokraterna blir tredje största parti. Och det blir maktskifte.

Om det går och hinns med så ska jag försöka lägga ut några bilder här under kvällen, direkt från vår valvaka.

1 kommentar:

Björn Asserhed sa...

Jag förstår varför ni bor där ni bor! ;)
I vår valkrets hade Kd ca 15 % 2002 (Uppsala: Sävja södra). Gissar att det beror på en hög täthet av medlemmar ur en viss kyrka.. LO (och då menar jag inte facket...) För annars är S starkt i denna valkrets.