fredag, september 22, 2006

Paus i städningen

Härlig dag där jag har fått massor gjort här hemma. Fönstren i köket är putsade. Det behövdes verkligen. Så mycket fluglort som det har blivit under sommaren har jag aldrig skådat. De övriga fönstren får vänta tills solen inte ligger på. I övrigt är hela ovanvåningen fejad och nu ska jag ta itu med nedervåningen. Ville bara kolla kommunalvalsresultatet först, men det var inte färdigräknat ännu.

Har även hunnit tvätta ett par maskiner. Det värsta med att tvätta är ju att strykhögen växer oroväckande snabbt:-)

Känner mig nöjd med dagen så här långt. Det har varit lockande att lägga sig i soffan med en bok eller stanna lite längre ute i solen. Är lite förvånad över mig själv att jag tagit mig i kragen och verkligen passat på att dona inne. Lär nog somna tidigt efter dagens bestyr. Mest nöjd är jag över att jag har stängt av mobilen. Det var länge sen den var avstängd en hel dag. Ledigt.

När jag har städat har jag lyssnat på Kanes "Fearless" på hög volym. Perfekt städmusik. Får väl skruva ner snart när maken och sönerna kommer hem...

Inga kommentarer: