tisdag, september 05, 2006

Valstugan och fotografering

Idag har jag varit ute vid vår valstuga och pratat med väljare och skolelever från lunchtid och fram till 17-tiden. Väldigt roligt och soligt. Träffade även två holländska kristdemokrater som önskade oss lycka till i valet. Det värmer. Kul när unga tjejer kommer fram och säger att "Göran är ju så söt" och undrar om de kan få en bild på honom. Hägglund har fått många beundrarinnor runt om i landet.

Ett stort gäng elever på journalistlinjen vid Södra Vätterbygdens folkhögskola var ute för att ta bilder på politiker och göra lite intervjuer. De skulle ta en bild som skulle användas för att locka unga väljare och så en bild som skulle vara en "artikelbild". Jag var en av många politiker som blev "objekt" i deras skolarbete. Många bilder togs med olika bakgrund. Kul, men lite ovant att bli fotad så mycket. De har lovat att skicka några bilder och då lägger jag givetvis ut dem här.

1 kommentar:

Anonym sa...

*skratt*
Lägger ut en bild om rådande äldreomsorg i morgon. Behöver hela natten på mig för att redigera bilden så att jag ser åtminstone 20 år yngre ut :-)