onsdag, juni 06, 2007

Nationaldagsfirande?

Sveriges nationaldag och röd dag i kalendern. Ledig. Men fira? Känns lite krystat. Och det verkar som grannarna här omkring inte heller firar något nämnvärt. De som har flaggstång har hissat flaggan. Annars är det gräsklippare, trimmers och högtryckstvättar som hörs. Själv har jag slipat ett bord och rensat ogräs. Resten av tiden har jag tillbringat på altanen med boken "Fågelbovägen 32".

Vårt enkla firande har bestått av sill & potatis och jordgubbar & glass. När jag skulle köpa jordgubbar var det lång kö. En kille i 25-årsåldern går förbi och säger högt: det är värre kö än på systemet vid midsommar! Ja, vi har ju olika saker som vi associerar till...

Har du som jag en vacker pion som är på väg att spricka ut i blom? I väntan på blommande pioner kan jag rekommendera denna kolumn av Kerstin Thorvall. Vackert om pioner och pelargonior.

Nu inväntar jag besök av Ralf på altanen:-)

Inga kommentarer: