torsdag, juni 28, 2007

Premiäranförandet avklarat

Så var då rikstinget igång. Vi kom tyvärr för sent för att kunna höra Göran Hägglunds rikstingstal.

Nu är premiäranförandet för detta riksting avklarat. Jag deltog i debatten under avsnitt demokrati, författning och rättsväsende. Mitt inlägg handlade om min motion om sänkt rösträttsålder. Du kan läsa inlägget här. Det är faktiskt samma motion som jag lägger för tredje gången. Det handlar om att försöka nöta in frågan...

Nu var det inte alldeles lätt att gå upp i talarstolen och plädera för motionen, eftersom en tidigare talare sågat min motion rejält ett par talare tidigare och han belönades med applåder.

Inte heller denna gång fick min motion något gehör. Det är kompakt motstånd. Märkligt!

Undrar om farmor såg mig i talarstolen på svt24?

Inga kommentarer: