torsdag, juni 07, 2007

Tacksamt

Efter jobbet var jag en snabb sväng till A6 för några inköp och såg att Hemtex hade rea. Halva priset på allt. Fyndade köksgardiner, löpare och lakan. Väl hemma städade jag raskt köket, strök de nya gardinerna och satte upp dem.

När maken kom hem och efter en stund satte sig vid datorn följde denna dialag:

Jag: Såg du något i köket?

Maken: Ja, du hade fixat iordning disken (Såg att maken funderade febrilt). Kanske något med gardinerna?

Jag: Inget mer? Såg du att det var något med gardinerna?

Maken: Jag kollar sen.

Jag gick ut på altanen och maken blev kvar framför datorn. När han sedan kom ut på altanen följde denna dialag:

Maken: Det är något med gardinerna va?

Jag: Ja

Maken: Tyckte väl att det är lite mer blommigt nu. De andra var väl gula? Du har slösat alltså?

Jag: Näe, de andra var vita med bruna ringar. Jag har köpt gardiner för halva priset (väldigt nöjd med mig själv). Fina va?

Maken: Jodå.

Tacksamt att pyssla hemma:-) De nya gardinerna har jordgubbsmönster. Somriga. Jag valde mellan dem och ett par jättesöta rosa gardiner, men rosa hade nog blivit för mycket för maken. Lite för puttinuttiga. Men han kanske hade lagt märke till dem?:-)

Inga kommentarer: