fredag, juni 29, 2007

Stenström lever i en konspirationsvärld

Med sådana vänner som Carin Stenström behöver partiet inga motståndare. Hennes debattartikel i dagens Expressen är fruktansvärt beklaglig. Hon bidrar till att sprida den falska bilden av att partiet är djupt splittrat och i kris. Jag känner inte alls igen den bild som Stenström målar upp. Stenström och ett liten klick till lever i en konspirationsvärld. Stödet för Hägglund är stort, vilket inte minst applåderna under hans anförande i abortdebatten visar.

Jag undrar om Stenström har läst Kristdemokraternas principprogram? Där kan hon tydligt se att Hägglunds abortsyn är djupt förankrad i detta och ingen förändring jämfört med Alf Svensson har skett. Varifrån har hon fått detta?

Jag ställer mig frågan varför de personer som vill sänka gränsen för fri abort till vecka 12 och förbjuda utländska kvinnor att göra abort i Sverige, så sällan talar om det förebyggande arbetet. Vi vill ju alla att aborterna ska minska. Jag har inte sett dem stå på barrikaderna för detta. Det är väldigt märkligt att den stora frågan är veckogränsen. Jag tror inte att en sänkt veckogräns för fri abort leder till färre aborter.

Debatten är verkligen märklig. Tror man att en utländsk kvinna som valt att göra en abort vill vänta till efter vecka 12 för att åka till Sverige och betala dyrt för en abort?

Inga kommentarer: