onsdag, juni 20, 2007

Soptunnerace

När jag öppnade ytterdörren för att gå till jobbet imorse såg jag sopbilen på gatan och den hade redan passerat mitt hus och var på väg åt andra hållet. Vår soptunna stod inte framme för tömning. En soptunna full av sopor som inte luktar något vidare i värmen. Hjälp! Sopbilen kommer ju på torsdagar...
Grannen som var ute och hade sopbilen framför sitt hus vinkade åt killen som körde sopbilen, jag slängde min väska på gräset och sprang för att hämta vår soptunna. Att springa med en fullastad soptunna framför sig är inte det lättaste. Var också tvungen att parera för vår bil, vill ju inte skrapa lacken med soptunnan... Sopbilen väntade. Och vad mer? Jo, sopbilskillen klev ur bilen och tömde snällt vår soptunna och önskade trevlig midsommar med ett leende!

Jag tackade honom och önskade det samma. Sen gick jag lugnt och stilla tillbaka med vår tömda soptunna.

Inga kommentarer: