söndag, juli 13, 2008

Det här räcker inte! Inte på långa vägar!

Jag är tacksam för att målen inte fortsatte att trilla in i samma takt i andra halvlek. IFK har redan släppt in flest mål i Allsvenskan...

Andra halvlek var inte bra från IFK om än inte lika usel som första. Man får vara tacksam mitt i all bedrövelse för det lilla.

Det här räcker inte. Inte alls. Jag kräver mer!

Nu är det ett litet uppehåll tills det är Elfsborg borta. Under den tiden vill jag se en uppryckning. Från ALLA! Det handlar främst om inställning och att spela som ETT lag. IFK måste hitta ett grundspel som man är trygg i. Där alla vet sin uppgift. Det räcker med hattandet hit och dit.

Om ryktena stämmer om att spelare röker och springer på krogen är det dags att sätta stopp för det. De har betalt för att spela professionell fotboll, inte att glida runt och tro att de är några stjärnor. För det är de inte. De borde skämmas för att visa sig ute! Är man ett fotbollsproffs förväntar jag mig mer.

Många ropar efter Crats avgång. Vet inte om det hjälper att Cratz avgår. Det är inte han som har värvat ihop detta gäng. Det behövs kontinuitet. Det är starkt av Cratz om han orkar fortsätta att leda laget. Han mår inte bra. Ordförande Lundin bidrar inte direkt till att stärka självförtroendet hos spelarna. Att såga spelare i media är inte så vidare smart. Han är nog tacksam för att det inte är valår i år! Förresten, vad vet han om fotboll? Vad gör honom kvalificerad som ordförande för klubben? Han borde avgå!

Bästa spelare idag: Bakiu, Spong och Bamberg.

Inga kommentarer: