lördag, juli 19, 2008

Vad väntar i höst?

Jag är en sån där som läser horoskop lite med en klackspark. Tycker att det är kul att läsa, men tror inte så mycket på det som förutspås. I senaste Amelia står det följande i fet stil för Stenbocken: "Ett nytt jobb eller boende kan vara aktuellt till hösten."

Spännande!

Vi har inga tankar på att sälja vårt hus. Kan det vara så att vi lyckas slå till på en liten lägenhet i södra Italien? Det är den dröm som ligger mig varmt om hjärtat. Det är så jag vill åldras tillsammans med Håkan. En pensionsförsäkring med mersmak.

Nytt jobb? Har jag svårt att tänka mig. Jag är förtroendevald och har inga tankar på att kliva av mitt uppdrag innan mandatperioden är till ända. Men om jag skulle få en förfrågan om "drömjobbet" får jag ta en allvarlig funderare...

Det kan bli en spännande höst om man får tro horoskopet i Amelia:-)

Inga kommentarer: