fredag, juli 11, 2008

Uppryckning krävs!

Precis hemkommen från Skavsta. Klockan är 2.45. Jag har gått över trötthetströskeln med hjälp av Red bull och besvikelsen över IFK:s insats på Parken.

IFK Norrköping spelar i Allsvenskan. Enköping ligger i botten på SE. Då ska man banne mig inte förlora trots att det är cupen. Det ska vara avgjort under ordinarie tid. Man ska definitivt inte släppa in en boll med 20 sekunder kvar på förlängningen. Dåligt! Enligt messen var det dessutom ett självmål. Vad pysslar IFK med?!?

Jag har ingen aning om hur matchen såg ut. Jag följde den via sms på flygplatsen i Berlin. Tack för sms-rapporterna! Orkar inte läsa matchrapporterna nu. Då kommer jag aldrig att kunna somna. Det var en plåga att vara tvungen att stänga av mobilen när det sista sms:et löd "straffar". Puh. Maken och jag spekulerade i hur det skulle sluta och båda var nog inne på stryk. Det är liksom inte IFK:s år i år. Inga billiga mål åt rätt håll och det är stolpe ut. Vem som skulle sumpa sin straff hade vi olika teorier om. Maken trodde Dyben, jag trodde Blomma.

Så fort planet landat slog jag på mobilen. Och visst. Stryk. IFK sumpade en straff. Så typiskt! Bottenlaget i SE satte sina. Vi tippade fel på vem som sumpade straffen. Magro! Ett proffs och troligtvis en av de högst avlönade spelarna i laget sumpar sin straff. Skäms! Det borde bli löneavdrag! Han står inte högst upp på min lista över favoriter just nu. Hittills har han kostat mer än vad han smakat, om man säger så.

Blir det inte en uppryckning lär IFK Norrköping spela i SE nästa år och ståtar då med SE:s finaste arena...

Tack och lov att lillasysters video strejkade. Hon skulle ha spelat in matchen och vi skulle ha hämtat upp filmen på vägen hem. Vem hade orkat se eländet?!? Inte jag iallafall.

Inga kommentarer: