fredag, juli 11, 2008

Oranga slingor i Berlin

Idag har det varit en dag som gått i slow motion. Trötta.

Vår sista dag i Berlin var regnig. Vi passade på att besöka KaDeWe och Mattias köpte givetvis choklad. Det blev även ett besök i second hand-butiken "Garaget" där man fick betala per kilo. Inga kläder direkt i vår smak om man säger så. En skivbutik fick också ett längre besök. Där fanns det mesta. CD, Schallplatten, DVD, tröjor, badges o s v. Mattias ville prompt äta på KFC och vad gör man inte för sina telningar. Annars slappade vi mest.

Men det jag aldrig kommer att glömma från Berlinresan var besöket hos en frisör på en tvärgata till Kurfürstendamm. Håkan blev fin i håret, om än ett litet hack där bak. Själv skulle jag slinga håret och få det klippt. Dum som jag var övertalades jag av frisören till det efter att Håkan blivit klippt. "Slingorna skulle lyfta fram färgen på mina vackra ögon". Jag borde ha sagt nej tack och bara gått. För som jag ångrar mig! Nu har mitt hår förärats med oranga och röda slingor! Det är de oranga som man lägger märke till. Och det tydligt. Man skulle kunna tro att jag missat att fotbolls-EM redan är över... Klippningen var den märkligaste jag varit med om. Han tog hela mitt långa hår i nacken och gjorde ETT klipp. Frisören var nöjd med sitt verk, själv kände jag mig bara gråtfärdig. När han undrade om jag var nöjd vågade jag inte säga annat än ja och log lite krampaktigt. Vad skulle han ha gjort annars?!? Om jag färgar om det har jag ingen aning om hur det kommer att se ut. Hm.

Vissa städer känner man att man vill komma tillbaka till. Många gånger. Berlin är inte en sån stad. Visst, det är en intressant stad men den lockar inte mig till fler besök trots att vi bara såg en bråkdel när vi var där.

Inga kommentarer: