söndag, juli 06, 2008

Helg i Bruket

Lördag-söndag har jag varit hemma hos mina föräldrar. Passade på att hälsa på lilla farmor för en fika på hennes balkong. Tyvärr blir dessa tillfällen av allt för sällan, men är så värdefulla när de väl blir av. Det är alltid så mysigt att sitta ner och bara prata med henne.

Idag har det blivit ett besök på Viberga. Syftet med besöket var att köpa en hink med vita saltgurkor. Denna delikatess finns tyvärr inte att köpa i Jönköping. Nu ska jag äta dessa gurkor med andakt. Njuta. Fyndade även några dukar. Östgötasenap fanns det dock inte.

Vi har firat min morbrors fru Lin som fyller 30 år. Det blev ett trevligt kalas med mycket gott!

När min mormor dog trodde jag att kartongen med alla gamla Sigge Stark-romaner som jag fått av henne var borta för alltid efter ett källarinbrott som vi hade när vi bodde i Norrköping. Men mamma har hittat kartongen på deras vind och några gamla Sigge Stark-romaner till. Den lådan hade jag med mig hem i bilen. Nu har jag ett nätt Sigge Stark-bibliotek. Den äldsta av böckerna är från 1935. Det är ett kärt minne. Jag har även fått skott från mormors novemberkaktus.

Inga kommentarer: