fredag, juli 18, 2008

Vi ser ljuset i tunneln!

Det har tagit på krafterna att tapetsera trapphuset och hallen i nedervåningen. Jag har somnat som ett litet barn om kvällarna. Vi satte upp ett dagsschema med lagom etapper och det har vi i princip hållt. Idag tröt dock både orken och inspirationen. Men, det har varit ett meck att få upp tapeterna.

Tänk dig själv att stå och balansera på en stege med en klistrig våd på 4,50 m utan att riktigt se om den är kant i kant. Det har Håkan gjort. Jag fick hålla i stegen. Dels är jag kortare och så ville Håkan inte att jag skulle bryta nacken. Nu är iallafall tapeterna uppe och jag tycker att det blev riktigt snyggt. Jag tror dock inte att en riktig målare hade gjort som vi... Det hade kunnat bli en rolig homevideo om ett par uppsättningar av våder hade filmats:-)

Så här såg det ut innan tapeterna kom upp.


Vet inte om jag vill sätta upp tavlor och göra spikmärken i tapeten nu när jag vet vilket jobb det varit att få upp dem. Vi är iallfall överens om att dessa ljusgrå tapeter får sitta kvar tills vi en dag säljer huset och flyttar. Ljusgrå tapeter är ju en neutral och klassisk färg. Skulle något annat ske, betalar vi en målare för att få det omtapetserat!
Nu ska det upp en lampa och iallafall en tavla. Om det blir en collagevägg med tavlor på den andra väggen som jag tänkt förut återstår att se. Kvar att tapetsera är några våder under trappen och fondväggen i hallen i nedervåningen. Det tar vi imorgon eller på måndag. Jag är trött, nöjd och stolt.

Inga kommentarer: