onsdag, juli 23, 2008

Inte så nytt direkt

Jingblad utlovade att det skulle bli ett "nytt IFK" mot Elfsborg. Men när Cratzen ringde och meddelade elvan var det dock inget nytt under solen. Hm. Det kändes som att ha blivit lite lurad. Borde jag vara förvånad? Näe. En ganska väntad Jingiselva. Är det inställningen som avses med "nytt IFK"? Man kan ju alltid hoppas. För den har det varit lite si och så med. Idag vill jag inte se lagkamrater som skäller och gnäller på varandra.

Förstår inte varför Jingblad väljer Blomma före Spong. Blomma har inte haft många rätt den här säsongen och har i mina ögon varit tämligen loj. Och han är lagkapten! Spong däremot har kämpat, slitit och smällt på. Ingen teknisk spelare, men på den fronten är han inte sämre än Blomma. Spong är nog inte så glad över tränarbytet...

Magro vill jag inte se på plan.

Magnusson? Jingblad borde ha satt honom på bänken.

Dyben? Trots att han är en av mina favoritspelare, hade jag faktiskt hellre sett Telo från start.
Cratzen var nog lite stressad för han kallade Arvhage för Arvidsson och glömde meddela bänken.
Det har varit välbehövligt med ett uppehåll från IFK. Mental och fysisk återhämtning. Den här säsongen tär på oss supportrar.

När vi grillade för en liten stund sedan och satt och pratade om matchen var det ingen av oss som hade några direkta förväntningar. Vi är luttrade. Maken är nöjd om det står 1-0 till Elfsborg i halvtid. Själv är jag nöjd om IFK håller nollan de första 20 minuterna. Så illa är det.

Om IFK ska ta poäng i dag är det i klass med miraklet när Jerikos murar föll. Vem trodde att det skulle ske?

Snart dags för ytterligare en nervpärs i ett klibbvarmt vardagsrum. Puh!

Inga kommentarer: