onsdag, oktober 28, 2009

En ledig dag

Det har varit full fart den senaste tiden och jag gillar när det händer mycket, men det kan lätt bli för mycket av det goda. Kroppen säger ifrån. Jag har varit trött och humöret har inte varit det bästa. Men idag har jag varit ledig och sov ända till 8! Härligt! Jag vaknade utsövd. Inledde dagen med frukost i sängen och en bok. Just nu läser jag "Klassen" av Erich Segal. En bra start på dagen. Vardagslyx!

Full av energi tog jag tag i såna där saker som måste göras. Typ köra iväg säckar med trädgårdsavfall som stått alldeles för länge i garaget. Det är en befriande känsla när man kör ut från sortergården. Sedan städades huset, disken diskades, räkningar betalades (puh) och så tvätten. Nöjd. Det blev även en sväng till gymmet och det var riktigt skönt att få ta ut sig ordentligt.

Maken som läser till undersköterska gör praktik på ett demensboende och idag var hans andra dag. Jag vet att man brukar vara trött efter alla nya intryck, så jag bjöd på hemlagad pizza med lufttorkad skinka, färska champinjoner och mozzarella när han kom hem. Det belv en trevlig pratstund över pizzan.

Nu avslutar vi onsdagen med att följa guld- och bottenstriden i Allsvenskan. Frågan är om vi orkar hålla oss vakna till slutsignalen går eller om vi somnar i var sin soffa? Hur som helst har det varit en riktigt bra dag! Tänk att god sömn betyder så mycket.

Inga kommentarer: