fredag, oktober 09, 2009

Förkyld

Som en souvenir från SKL:s kulturkonferens i Åre i början av veckan, fick jag med mig en förkylning hem. Kände mig hängig redan i onsdags när jag och maken firade vår bröllopsdag en dag i förväg med restaurangbesök och bio. Och jag som trodde att värmen jag kände berodde på att jag var "på dejt" med honom...

Men icke.

Igår var det tänkt att det skulle bli en heldag med UKD. Först sammanträde med beslut om kultur- och arbetsstipendiater samt behandling av projektansökningar. Stipendiaterna offentliggörs nästa vecka. Kan dock lova att det är värdiga stipendiater! Sen skulle vi åka på studiebesök till konserthuset i Vara. Övriga i delegationen åkte till Vara, jag åkte hem och bäddade ner mig med blossande kinder och blanka ögon. Sov nästan hela dagen igår.

Idag var det tänkt att jag skulle åkt med tåget kl.6.06 till Stockholm för styrelsemöte med Rikskonserter. Det första styrelsemötet efter att Kulturproppen presenterades. Ni förstår att det fanns en del att samtala om. Hoppades på ett mirakel under natten, men konstaterade när klockan ringde 4.45 att jag inte var bönhörd. Har snällt fått stanna hemma, kanske bäst för både min egen hälsa och omgivningens. Men surt är det.

Har fortfarande feber. Fördriver lite tid med att lyssna på gamla godingar på Spotify. Nostalgifaktorn är hög och jag reser i 80-talsminnen.

Inga kommentarer: