tisdag, oktober 13, 2009

Tre så viktiga poäng

Den här hösten har jag inte kunnat följa IFK:s matcher p g a diverse möten och middagar. Men, som förtroendevald har jag ett uppdrag att sköta och då får IFK komma i andra hand trots att det kostar på. Hur kul (lätt) är det att sitta på en middag och försöka vara trevlig och konversera bordsgrannarna när tankarna är på någon fotbollsarena runt om i Sverige? Att njuta av den goda maten och sällskapet när det känns som att man har en fjärilsfarm i magen? Jag har nog varit lite disträ som bordsdam. Förhoppningsvis har jag inte varit tvär. Ja, denna säsong har verkligen tagit hårt på oss supportrar.

Igår var ännu en sån där kväll då det var match och jag hade ett uppdrag att sköta. Jag var på middag och maken hade lovat att messa mig resultaten. Men, man kan liksom inte sitta och kolla på mobilen under en middag där man inte känner personerna vid bordet. Jag kände hur mobilen vibrerade i fickan gång på gång. Vad händer? Vilket lag har gjort mål? Jag satt inte så att jag kunde göra ens ett toabesök under middagen, så jag svävade i total ovisshet om hur det gick för de vackra vita blå pojkarna. Först vid kaffet kunde jag (äntligen) kolla telefonen. Det var en känsla av lättnad som spred sig när jag läste rapporterna från maken. Jag log mot dem runt omkring mig och kunde inte låta bli att berätta för alla att IFK vann! Jag tror att alla såg hur mycket den segern betydde för mig för de log mot mig.

Segern igår betyder tre poäng som är så otroligt viktiga i bottenstriden. Men, IFK riskerar fortfarande att spela sig ur SE. Igår tändes ett litet hopp. Vi ska klara det här.

På söndag ska jag äntligen ta plats på Parken igen. Jag vill se IFK besegera Södra.

Nu väntar jag bara på att den här mardrömmen ska få ett slut och att jag ska få vakna och konstatera att IFK fortfarande spelar i SE. Sen vill jag börja drömma om silly season, träningsmatcher och allt det där som hör försäsongen till. Drömma om att det är ett annat IFK som spelar i SE nästa säsong. För ännu en mardrömssäsong tror jag inte att jag mäktar med. Det tar alldeles för mycket på krafterna.

Vi ses på Parken!

Inga kommentarer: