torsdag, oktober 01, 2009

En ofrivilligt ledig dag är inte trevlig

Det blev inte den torsdag som jag hade räknat med att det skulle bli. Istället för en dag på kansliet och en intressant dialog med Länsbildningsförbundet, blev det en dag hemma i sängen. Sjukanmäld, men det blev ändå lite jobb via datorn hemma i sängen. Tack och lov för laptop och mobilt bredband!

Vad som är felet? Vet inte om det är magsjuka eller något jag ätit. Men att åka till kansliet imorse var inte att tänka på. För det första vill jag ju inte riskera att smitta någon annan och för det andra var jag inte i skick för det. Magen har farit runt som en torktumlare på högvarv.
Det började hastigt igår kväll när jag utan förvarning bara kräktes rakt ut i vardagsrummet (ursäkta!) lagom till första heatet i SM-finalen i speedway. Stackars maken fick städa efter mig. Jag hann med nöd och näppe in till toan för andra vågen. Usch! Det finns inget värre än att kräkas. Sen låg jag frusen och utslagen i soffan och följde Lejonens utklassning av Vargarna med en bunke bredvid mig. Tack och lov att vi inte åkte till Gislaved som vi hade planerat. Hade varit lite jobbigt att ta sig hem när man är kräksjuk och den ende som har körkort.

Dagen i sängen har förutom lite jobb ägnats åt sömn, facebook via mobilen och läsning av "Ängelns lek" av Carlos Ruiz Zafón. En mycket bra bok med vackert språk. Man blir trollbunden av den.

Nu har jag lyckats få i mig rostat bröd och te. Det smakade ljuvligt! Magen protesterar lite, men det verkar som att det har vänt nu. Skönt! Lediga dagar är oftast väldigt trevliga, men ofrivillig ledighet är mycket sällan det. Denna har absolut inte varit trevlig!

Inga kommentarer: