söndag, juni 20, 2010

Dagen efter

Jo, jag erkänner. Jag blev sittande i soffan från 14-tiden igår och gick och la mig när jag sett brudparet dansa bröllopsvalsen. Och som de dansade!
Jag är förvånad över att jag blev sittande med ett kungabröllop på tv:n så länge. Trodde nog att själva vigseln skulle räcka. Jag är faktiskt inte särskilt intresserad av kungahuset. Men jag var helt tagen av alla vackra klänningar och smycken, alla vackra blomsterdekorationer och framförallt av kärleken som strålade genom rutan. Jag är lättrörd och fick torka tårarna många gånger. Så underbart vackert brudparet var! Och alla blickar och beröringar dem emellan. Kärlek! Önskar brudparet stort lycka till!

Prins Daniels tal var otroligt bra! Allra mest för att det var så personligt. Även hans pappa Olle höll ett personligt och vackert tal till brudparet.

Idag har jag frossat i kvällstidningarnas kommentarer om bröllopet, klänningarna, frisyrerna o s v. För visst kommenterade även vi här hemma en del gästers klänningar och frisyrer. Alltid kul att se vad "proffstyckarna" säger.

Kanske blir en överbliven strassburgare till kvällsfikat...

Inga kommentarer: