torsdag, juni 10, 2010

Har du bestämt dig?

Det sägs att SCB:s undersökning i maj säger hur valresultatet blir. Sedan 1973 har SCB lyckats pricka in det vinnande blocket. Jag hoppas för allt i världen att den trenden bryts i år!

Igår sa Baylan (S) till media att en opinionsmätning är en opinionsmätning och inget tas ut i förskott. Idag är inte tonen lika ödmjuk...

Man ska inte ljuga och säga att en opinionsmätning inte påverkar. Det gör den. SCB:s mätning för maj ger mig extra energi för att kavla upp ärmarna. Tävlingsmänniskan i mig väcks. Jag hatar att förlora. Val, Yatzy eller vad som helst. Jag vill vinna! Så, det är hårt arbete som gäller ända fram tills vallokalerna stänger den 19 september. För jag tror att det kommer att bli jämnt. En rysare.

Har du bestämt dig?

Inga kommentarer: