söndag, juni 13, 2010

Vår lilla Astra har fått en rejäl kyss

Maken och jag var på väg hem från Huskvarna efter ett svettigt squashpass på förmiddagen. När vi kör i rondellen vid Smedbyn brakar en bil från en sidoväg till höger rakt in i bakdelen på vår bil. Precis innan den körde in i vår bil sa jag till maken: "Ska inte den där bilen stanna?"

När krocken var ett faktum blev jag helt vansinnig och rusade ut ur bilen och skrek "Vad håller ni på med?!?" (högröd i ansiktet efter träningen, så jag såg nog helt tokig ut). Svaret jag fick var "Vi såg inte" var på jag skrek tillbaka "Vaddå inte såg?!?". De hade ju väjningsplikt! Maken som inte har lika hett temperament (lugn som en filbunke) tog över scenen, lugnade ner den andra föraren som verkade lite chockad och skötte snacket. Själv var jag riktigt arg över att vår lilla fina Astra fått en rejäl kyss helt i onödan.
Nu väntar pappersexercis, verkstad o s v. Har inte riktigt tid med det. Dessutom är jag riktigt fäst vid vår lilla bil. Men man ska ju vara glad över att ingen person blev skadad.

Inga kommentarer: