måndag, juni 07, 2010

Valet närmar sig

Varje måndag förmiddag träffas Alliansledningen i Landstinget för genomgång av aktuella frågor, planering och information. Viktiga möten som blandar allvar med många skratt. Vi är ett sammansvetsat gäng som trivs tillsammans och det gör det lättare att ta politiskt ansvar för att leda och utveckla landstinget.

Eftermiddagen har bl a ägnats åt valplanering, justering av protokoll, besvarande av enkät och så mejlen. Tror att jag måste börja rensa i min mejlbox. Jag alldeles för många gamla mejl som ligger där och skräpar, trots att de är både lästa och besvarade. Varför spara på gamla mejl?

Kvällen har ägnats åt Kristdemokraternas verkställande utskott (VU) i Jönköpings län. Mycket tid ägnades åt valplanering. Vi har bra politik, bra kandidater och ett bra upplägg för kampanjandet. Det ska verkligen bli kul! Valet närmar sig och det märks. Inte minst på insändarsidorna. Jag gillar när det är en livlig debatt. Valrörelse är nog faktiskt det som jag tycker är allra roligast i det politiska arbetet.

En lång dag börjar gå mot sitt slut. Jag var riktigt trött innan sammanträdet med VU, men kom upp i varv efter sammanträdet. Får bli lite slösurfande i fåtöljen innan jag kan slappna av och gå och lägga mig.

Inga kommentarer: