fredag, juni 04, 2010

Laddat batterierna

När det är valår får man ta varje tillfälle som ges för att ladda batterierna. Idag var en sån dag. Inga sammanträden eller annat inplanerat i kalendern. Morgonen började bra med frukost på altanen. Det är verkligen vardagslyx! Mindre bra var att sonen tagit med sig del 1 av JP när han gick till skolan. Men Jo Nesbös "Pansarhjärta" var ingen dålig ersättare för morgontidningen...

Förmiddagen ägnades åt squash och relax med H. Jobbigt, skönt och roligt på samma gång. Kan vi få det som en fredagsvana?

På vägen hem passade vi på att köpa blommor till trädgården och nya dynor till altanen. Så eftermiddagen har ägnats åt att plantera blommor i krukor och rabatter och dona på altanen. En skön syssla när solen värmer. Nöjd med resultatet!

Att dona med hus och hem är avkoppling för mig. Man behöver liksom inte tänka på en massa politiska saker. Rensar hjärnan. Man kan bara njuta av arbetet och allt det vackra. Böcker är en annan källa som ger mig avkoppling från det politiska arbetet. Just nu läser jag Jo Nesbös senaste bok och det är verkligen en "sidvändare". Det är svårt att släppa Harry Hole under längre stunder. Spännande!

Imorgon är det dags att rensa ogräs. Om jag tar mig upp ur sängen. Är öm i hela kroppen efter dagens squash...

Inga kommentarer: