torsdag, december 15, 2005

Håkan Hellström!

Jag gillar verkligen Håkan Hellström och igår släpptes hans nya singel "13". Väldigt bra låt! Han sjöng den på Faddergalan. Ser verkligen fram emot hans nya skiva "Nåt gammalt, nåt nytt, nåt lånat, nåt blått" som släpps den 28 december. Ska nog önska mig den i födelsedagspresent om jag kan vänta så länge...

Håkan Hellström verkar vara en härlig person. Alltid kul att läsa/se/höra intervjuer med honom. Och för att inte tala om vilken energi det är i hans musik! En av de bästa konserter jag varit på var med Håkan Hellström i Huskvarna Folkets Park.

I dagens Metro finns det en intervju med HH och han svarar följande på frågan om att han har flyttat tillbaka till Göteborg:
"Ja, det har jag, fast vi kommer att pendla en del. Göteborg är hemma. I Stockholm känner man sig lite som en bonde. Folk är så spända där. Något problem har de, men jag kan inte lösa det åt dem."

Skön kille!

Inga kommentarer: