onsdag, december 28, 2005

Nej, jag förstår inte

Skådespelerskan Gwyneth Paltrow vill operera sina bröst. Wow, vilken nyhet! Det vore väl en större nyhet om hon inte ville göra det. Det som dock fick mig att reagera på denna icke-nyhet var rubriken på webben. Då var jag ju tvungen att läsa artikeln och där säger hon, enligt tidningen:

"- Jag tror att kvinnor som ammat förstår mig - en sån tuttoperation är mer som en återställande kirurgi än som en skönhetsoperation."

Nej, som mor till tre barn som ammats förstår jag faktiskt inte. Kroppen förändras oftast efter en graviditet och är det något fult och onaturligt? Men så är jag ju inte skådespelerska heller och har krav på mig att vara ursnygg på film...

Lite larvigt av Paltrow att hänvisa till amning för att motivera sin bröstoperation. Det är väl upp till var och en att operera sina bröst om man nu tycker att det behövs. Oavsett om man ammat ett barn eller inget...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men kanske i en personvalskampanj?