torsdag, januari 05, 2006

Bonjour!

"Till Paris, till Paris, ska vi rida på en gris..." Ja, så lät den lilla visan jag började öva på när jag lärde mig spela blockflöjt någongång på 70-talet.

Vi ska inte rida på en gris, utan flyga till Paris ikväll. Vi, ja det är maken och jag. Jag har bokat en resa till Paris och ska överraska honom med den. Maken tror att vi ska hem till mina föräldrar på ett stort släktkalas, vilket han har pustat och stönat en del över. Han är ärligt talat inte mycket för stora släktkalas. Jag ska hämta honom vid lunch på jobbet och sedan möter min mamma upp i Norrköping för att ta hand om sönerna (som ännu inte vet något). Ska berätta för dem nu på förmiddagen och muta dem så att de inte säger något förrän vi möter mamma. (Får man muta barn?) Håkan och jag fortsätter mot Skavsta och Paris. Ska bli kul att se hans min när han missar "släktkalaset":-) Dottern stannar hemma med sina kompisar.

Det blir tre nätter i Paris och vi ska bo i Montmartre. Vi ska ha tre sköna dagar i Paris och givetvis blir det Eiffeltornet, caféer, Sacre Couer, Louvren och Triumfbågen.

Kanske blir någon bloggning från Paris, för jag kan tänka mig att maken vill besöka ett internetcafé för att följa det senaste kring IFK...

Aurevoir!

Bild:www.paris-turist.se

2 kommentarer:

Helena och Pontus Karlsson sa...

Ingen risk att han läser detta?

Mia sa...

Det var ingen risk, eftersom han inte har tillgang till dator pa jobbet. Kan saga att han blev valdigt overraskad nar mamma motte oss och hon sa att hon skulle ta hand om sonerna nar vi skulle resa bort :-)