fredag, januari 13, 2006

Trettondag Knut...

...då dansas julen ut. Och det har den gjort här hemma ikväll. Ja, inte dansat precis :-) Men alla julsaker är bortplockade. Om jag inte minns helt fel brukade jag ha födelsdagskalas med julgransplundring när jag var liten. (Mamma får rätta mig om jag minns fel). Nu är det fritt fram för barnen att äta polkagriskäpparna som hängde i granen!

Men vad mörkt det blir när man tar bort ljusstakar och stjärnor i fönstren! Det blir inte riktigt lika mysigt med "vanliga" lampor. Och för att inte tala om hur dammiga elljusstakarna är. Usch!
Imorgon ska allt upp på vinden.

Även julstjärnorna i köket har åkt ut även om det inte var något fel på dem. Men jag har tröttnat på julstjärnor. På måndag köper jag kanske en begonia istället. Eller en vit orkidée. Men var hittar man bruna ljus? Jag har bruna gardiner i köket och vill ha bruna ljus i min kandelaber som jag har på köksbordet. Hittade beiga ljus på Maxi, men vill ha bruna. Tar tacksamt emot tips.

Nu är det snart dags för Karin Alvtegens "Saknad" på Svt 1. Om serien är lika bra som boken lovar det gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tjugondedag_jul

Läs på till nästa år. Viktigt att granen kastas ut på rätt dag. Din tideräkning kan lätt misstolkas, lite dubbla budskap om du förstår :)