lördag, januari 28, 2006

Åter hemma

Åter hemma i Tenhult igen efter ett par dagar i huvudstaden. Bussresan hem gav möjlighet att slumra lite, sportradio med elitserien och trevliga samtal.
Dag två på kommundagarna var väldigt bra och som alltid är kommundagarna väldigt bra arrangerade av Tommy Bernevång Forsberg. Uffe Larsson fick åhörarna att skratta gott. Du som inte var där hittar Alf Svenssons tal här och Maria Larssons tal kommer att läggas ut på Kristdemokraternas hemsida när det är inskrivet. Maria berättade att hennes manus skrevs sent för hand och var fullt av små anteckningar här och var. Men bra var det. Kan rekommenderas! Maria presenterade Kristdemokraternas nya förslag om familjestationer, en slags nanny som kan vara ett stöd för föräldrarna i föräldraskapet.

Det är alltid kul att åka på kommundagar. Det ger inspiration för det fortsatta arbetet. Extra kul är det att träffa vänner man inte mött på väldigt länge. Allra roligast att se under dessa dagar var Jonas Gynnerstedt som satt i ungdomsförbundets förbundsstyrelse samtidigt med mig.

Blogg-Pontus jobbade aktivt dessa dagar och såg väldigt viktig ut när han gick omkring med ett headset. Enligt uppgift från honom själv inköpt på Clas Ohlsons.

Efter seminarierna igår glömde jag den present jag fått för min medverkan i seminariet. Kristdemokrater är ett ärligt släkte och jag kunde hämta den i receptionen idag. Det var två bokstöd i form av stadshuset. Snygga.

En kompis till mig tog en bild på mig och unge herr Sturesson på festen i Blå hallen. Törs inte lägga ut den här förrän jag fått ok från Sturesson.

4 kommentarer:

Helena och Pontus Karlsson sa...

Alf Svenssons tal är inte på plats ännu, men på måndag borde den finnas på den plats du länkat till.

Anonym sa...

Jag bjuder på det. Det är ok med bilden.
/Sturesson

Anonym sa...

Blogg-Pontus inte bara såg viktig ut utan var också grymt viktig för att allt skulle fungera. Han och några till är numera proffs på stora multimediaarrangemang!

Mia sa...

//Anonymous

Inte schysst att utge sig för att vara Sturesson! Det blir ingen bild, eftersom jag inte lägger ut en bild på bloggen som den avbildade inte godkänt när det är en bild av mer privat karaktär.