lördag, mars 18, 2006

Brödunder på stämman?

Hemma efter en heldag på Södra Vätterbygdens Folkhögskola och efterarbetet med pressmeddelande och uttalande är klart.

Förmiddagen ägnades åt ordförande- och valledarsamling där fokus givetvis var valet 2006. Benny Strandberg höll ett bra och inspirerande föredrag om valförberedelser och kampanjande.
Benny föredrog att använda sig av "mygga" istället för handmick eftersom "Myggan är liten, irriterande, hörs mycket, sticker till och suger rött". Han såg det som en liknelse för oss kristdemokrater.

Göran Hägglund var något förkyld när han höll sitt tal som var lysande som vanligt. Han fokuserade mycket på de äldres situation. Hägglund påminde oss om Perssons löfte om 10 000 äldrevårdsplatser inför valet 2002. Facit är - 13 400. Vem säger att det ska bli bättre i fortsättningen?
Men vad gör Göran på bilden? Sjunger "HV-låten?"

När det var dags för fika var det bara att konstatera att det kommit många fler än vi trott. Vi hade beställt fika för 125 personer och det var över 150 personer i lokalen. Men när väl fikat var avklarat fanns det bullar och kakor över. Ett modernt brödunder?


HV spelade ju som bekant kvartsfinal hemma mot Mora och hade möjlighet att bli klara för semi vid vinst. Jag satt sekreterare och Acko Ankarberg ordförande. Maken bistod oss med matchresultat via sms och dessa förmedlades givetvis till HV:s största fans Acko på ett block.

Det här med bildkanoner och skärmsläckare är en sak för sig. Jag hade bytt skrivbordsbild på min bärbara dator. Vanligtvis brukar det vara en lagbild på IFK Norrköping, men i dag var det en mer neutral bild. Vill ju inte stöta mig med partiordförande som har sina sympatier hos Degerfors. Rätt som det är börjar stämmodeltagarna att fnissa och vad ser jag då på den stora bildduken bakom mig? Jo, skärmsläckaren med en rullande text där det står "För mig finns bara ett lag. IFK. IFK Norrköping så klar." Direkt citat från statsministern och jag instämmer till fullo. Lite pinsamt och jag var nog lika röd som en socialdemokratisk ros...

Inga kommentarer: