lördag, mars 04, 2006

Melodifestivalen del III

Ännu en delfinal är avklarad och Lena Ph:s skämt börjar bli lite tröttsamma nu. Och vad hade de klätt på henne? Urfult. Denna deltävling hade mycket bättre bidrag än de tidigare två tillsammans. Varför fördelade man inte de bättre bidragen mer jämnt? Tacksam för att bolibompatemat är över.

Här kommer mina synpunkter på kvällens bidrag:
  • "Temple of love" var helt ok, men inte alls i klass med deras tidigare hits. Varför fotbollskör? Bards stil för mina tankar till 30-talets Tyskland.
  • "When love's coming back again" gillade jag. Folckers röst är bra. Starkt gjort att stå på scenen så tätt inpå en förlossning.
  • "Mi amor" var kvällens kalkon. Så fånigt att förstärka de fåniga orden "kärleken brinna" med all denna eld. Bara pinsamt.
  • "Kalla nätter" var en dussinlåt och tämligen slätstruken. Hade hon glömt kjolen? Visst var det väl lite Fältskog look a like över Jessica?
  • "Night of passion" var verkligen en flashback tillbaka till mitten av 80-talet. Snurr på trumstocken, fyra baskaggar, långt pentat hår och så bomber. Wow!
  • "Golden star" passade inte alls in i Melodifestivalen. Visst är det musikalhype, men nej. Maken tyckte att tjejen var lik Celine Dion.
  • "Faller du, faller jag" var en låt som jag verkligen gillade. Bäst av alla bidrag vi hört. Den som varit på ett Vineyardmöte någon gång måste känt sig hemma när Isaksson sjöng.
  • "Innan natten är över" kommer säkert att fylla dansgolven. Men tyvärr en dussinlåt.

Var hittar de alla knepig pausunderhållning?!? Varför nycirkus i alla program? Visst var de skickliga, men fy så äckligt med de där bollarna som de "spottade" mellan sig. Usch! Lika äckligt som Karlssons tandskydd!

REA var kul och fyndigt!

Vann rätt låtar? Nja (som centerpartisterna säger), en låt var rätt och det var "Temple of love" men sen skulle givetvis "Faller du, faller jag" gått direkt till final. Pudelrockarna kunde gott fått nöja sig med andra chansen. Nu hoppas jag att Isaksson tar sig vidare till final för konkurrensen bland de bidrag som gått till andra chansen är ju inte direkt mördande...

Nästa vecka drar Melodifestivalspektaklet till Göteborg. Kommer Carola att gå till final? Snälla låt oss slippa den fånige Jürgen och följetongen om stativet!

Inga kommentarer: