tisdag, mars 21, 2006

En sent vunnen insikt

Som jag gissade igår, så kom då beslutet som Freivalds borde ha tagit redan för ett år sedan. Hon avgår. Sjävvalt? Tror jag inte. Efter kvällssamtalet med Persson var det nog att välja mellan att gå själv eller att bli avsatt.

Själv säger Freivalds: "I det rådande läget är det till skada för regeringen, för partiet och UD och därför väljer jag att avgå." Att hon inte insett det tidigare kan man tycka... Vilken fin reträttpost har Persson tänkt förära Freivalds med?

Bosse Ringholm som tillfällig utrikesminister. Hm. För Sveriges skull hoppas jag att detta vikariat blir kortvarigt. Vem blir ny utrikesminister? Media tippar Carin Jämtin. Den nya utrikesministern får förhoppningsvis en kort sejour på den posten. Efter valet vill jag att regeringen ska ha en helt annan besättning.

Inga kommentarer: