söndag, mars 12, 2006

Slapparsöndag

Visst är det skönt med en dag som man inte gör något nyttigt alls? Idag har jag haft en sån dag i soffan. Jag har läst en feelgood bok - "Vince & Joy" av Lisa Jewell och så tittat på massor av sport på tv.

Vill börja med att gratulera Alhaji Jeng till VM-silver i stav!

Roma förlorade borta mot Ascoli och jag trodde nog aldrig att de skulle ha en chans när de låg under med 3-0 i halvtid. Men sista kvarten blev spännande. Tyvärr, nådde man inte ända fram utan förlorade med uddamålet.

Så givetvis andra kvartsfinalmatchen mellan HV och Mora. Ganska lam match utan någon riktig kvalintensitet. Inga tacklingar eller dåligt humör. Satt och retade mig på Birthen som kommenterade matchen. Tyckte att han haussade Mora något otroligt mycket.

Vad menar man egentligen när man säger "han är en spelare som är bra att ha med i omklädningsrummet"?!? Det är ju inte där matcherna avgörs...

Vi zappade lite för att se vilka bidrag som skulle komplettera startfältet i Globen nästa lördag. Än en gång ställer jag mig frågan - hur röstar egentligen svenska folket?!? Hur kan man rösta på countryparodi och en låt som låter som värsta Nick Borgen? Förstår ingenting. Givetvis skulle Patrik Isaksson gått vidare till Globen. Kan bara se Carola som segrare på lördag.

Till sist, är det inte dags att Tomas G:son klipper av sitt långa, tunna och stripiga hår snart?

Inga kommentarer: