måndag, september 26, 2005

Vilken söndag

Trots att timman är slagen (00.37) så måste jag bara sätta mig och skriva lite här på bloggen. Har även passat på att skicka iväg mina ledartexter till Kristdemokraten och påminnelse om presskonferenser med Allians för Jönköpings län.

Vilken söndag! Dagen och kvällen gick åt till räkning av provvalsröster. Vi blev klara vid 22-tiden om jag inte såg helt fel på klockan. Sista timmarna gick ögonen i kors. Resultatet? Ja, det presenteras i slutet av veckan av Nomineringskommitténs ordförande Acko Ankarberg Johansson.

Försökte följa Superettaresultaten via svenskfotboll.se samtidigt som jag sprättade kuvert för brinnande livet. Vad ska man säga? När man minst förväntar sig det, blir det en målexplosion från IFK. Vad ska man annars kalla det? Hur länge sen är det IFK gjorde fyra mål i en och samma match? Funes borde vara spikad i elvan. Gång på gång visar han vilken måltjuv han är och idag blev det två mål när han hoppade in. 12 poäng kvar att spela om och IFK har fem poäng upp till kvalplats. Näe, vill inte börjar hoppas igen.

Dags att krypa till sängs nu. Ska upp extra tidigt imorgon. Tåget mot Stockholm går kl.6.06.

1 kommentar:

Jonny sa...

Ja, kanske Santos och Funes på topp och Alm som offensiv mittfältare mot Örebro? Thordarson är ju tyvärr avstängd, han gjorde en kanonmatch igår. Kämpade stenhårt i varje närkamp!

Gör också allt för att inte bli för hoppfull, men matchen igår var hur som helst kul att se!