lördag, februari 14, 2009

Bidrag 1-4

Så var det då dags igen. Andra delfinalen. Den här kvällen har vi bild;-)

Här är mina något censurerade kommentarer av de fyra första bidragen:

1. Show me heaven - Lilis blekrosa topp var snygg, det är väl det enda positiva man kan säga om detta bidrag. Dussindisco som man har hört tusentals gånger förut.

2. Jag ska slåss i dina kvarter - Håkan Hellström-komplex?!?

3. Never been here before - Efter alla skriverier i tidningarna om detta bidrag var mina förväntningar höga. Men, det är ju bara en helt okej ballad. Inte mer. Vi har hört det här förut. Har lite svårt för hennes sångstil med markerade andningar (om du förstår vad jag menar).

4. 1000 miles - Jag är lite svag för gammal hederlig pudelrock och gillade gitarren i inledningen. Skrattar högt åt trummisen med bar överkropp och 80-frilla som snurrade på trumstockarna. Humor! Var var bomberna?!? Den här går nog minst till andra chansen.

Inga kommentarer: