söndag, februari 22, 2009

Chaite, vinterstudio och kulturutredningen

Söndagen tillbringas i soffan med chaite och vinterstudion och kulturutredningen som sällskap.

Dagens facit med två svenska medaljer gläder. Allra gladast är jag nog för Södergrens silver. Den medaljen var han verkligen värd. Han gör alltid grovjobbet och drar, inte sällan är det andra som drar fördel av hans slit och hämtar hem medaljerna. Som norrmannen Northug. Han ska rikta ett stort tack till Södergren för guldet. Northug gör aldrig grovjobbet och drar upp tempot som spräcker fältet. Han glider med och väntar in läge för att spurta hem segern. Det irriterar mig. Kanske smart av honom, men inte så sportsmannamässigt i mina ögon. Så därför gläds jag över att Södergren fick belöning för sitt slit även om det inte räckte ända till ett guld.

Nu fortsätter jag läsa i del 2 av Kulturutredningen. En skön söndag i soffan.

Inga kommentarer: