tisdag, februari 03, 2009

Ingen extreme makeover

När jag kom hem fortsatte jag på "uppdaterings- och uppfräschningsvägen."
Bloggmallen fick sig en uppdatering, vilket kanske var på tiden. Jag startade den ju i januari 2005. Men det blev ingen extreme makeover, utan bara lite småjusteringar. Blev det bättre? Om du inte tycker det så kan jag inte göra så mycket åt det, för mina tekniska kunskaper är begränsade och jag vet inte hur jag får tillbaka min gamla mall;-)

Nu har jag ordnat så att jag kan surfa med mobilen och förhoppningsvis kan det bli några blogginlägg med mobilen. Först ska jag dock lära mig hur jag gör...

Ikväll har jag varit på ett informationsmöte om avfallshanteringen. I mitt område i Tenhult kan vi få ingå i ett försöksprojekt med sortering av hushållsavfallet i åtta fraktioner. Det kallas "fastighetsnära sortering". Vi kommer att ha två stooora sopkärl på tomten (2 x 370 liter) och de ska tömmas varannan vecka respektive var fjärde vecka. Enligt informationen var det inte ens samma veckodag som tömningen skulle ske. Hur ska man kunna hålla reda på det?!? Funderar på varför "färgat glas" ingår i varann veckas-tömningen? I ett hushåll används det väl ändå mer ofärgat glas än färgat glas, eller?

Inga kommentarer: