lördag, februari 07, 2009

Nu drar det igång snart

Nu är det ca 2 timmar kvar till Melodifestivalen börjar. Jag gillar Melodifestivalen och hela dagen har varit en lång uppladdning inför kvällens delfinal. När jag strök en stoooor hög med kläder idag lyssnade jag på P4 Extra som bara handlade om Melodifestivalen. Trodde att man skulle få höra bidragen, men inte. Nu har jag även läst igenom kvällsblaskorna och deras omdömen om bidragen. Jag känner mig förberedd.

Det är ju alltid så att en del artister gillar man, andra inte och det påverkar ens förväntningar.
T ex Emilia har jag lite svårt för p g a hennes barnsliga röst. Inte blev det bättre efter intervjun i radion. Shirleys vibrato ger mig icke angenäma rysningar ändå fastnar hennes låtar och Alcazar är inte min grej. Gissar att maken även denna gång gillar af Ugglas. Själv har jag ganska svårt för hennes Janis Joplin-grej. Har Scotts med sig dansbands-Sverige så lär de minst gå till andra chansen oavsett om låtern är bra eller ej.

Undrar om man måste rösta på Jonathan bara för att han är från Jönköping även om hans bidrag är dåligt?

Ikväll blir det bara jag och maken hemma i soffan som följer Melodifestivalen. Det blir sms:ande med dottern i Göteborg om bidragen och sönerna är ute med kompisar. Hade varit roligare om fler i familjen varit hemma, men det är väl så det kommer att bli om några år. Jag och maken själva hemma i soffan, så vi får väl vänja oss. Återkommer med hur vi tippar efter att ha hört och sett bidragen.

Inga kommentarer: