lördag, september 06, 2008

A6 en lördag är en mardröm

Idag blev jag än en gång påmind om varför man inte ska åka till A6 en lördag. Än mindre en regnig lördag. Det var tjockt med folk och de tog sig fram i samma tempo som skyltdockor. Sånt gör mig superstressad. Vem kan njuta av en lördag på A6?!? Undrar om det är för mycket begärt att man går åt sidan om man vill stanna och prata med någon? Måste man stå mitt i vägen för oss andra? Grr. Men nu hade nöden ingen lag. Jag orkade bara inte se Håkans trasiga svarta träningsbrallor mer. Nu skulle de äntligen kastas och ersättas av ett par nya. Så, därför A6. En lördag. En mardröm.

Väl på A6 inhandlades raskt träningsbyxor, saltkvarn, parfym, lila ljus och lite mat. Målmedvetet kryssade jag mellan skyltdockorna med alla sina kassar och vagnar. Från affär till affär. Inhandlingstiden klockades till 47 minuter. Puh. Jag njöt när jag gick ut genom dörrarna med mina påsar. Det gick lättare att andas.

Att ta en runda på IKEA när jag ändå var i närheten var bara att glömma. Jag skulle få panik. På tok för mycket folk. Parkeringarna var ju överfulla. Då vet man hur det ser ut inne i affären. Folk och kundvagnar som är i vägen. Inköp av CD-ställ och ljus får vänta.

Mardrömmen på A6 uppvägs av att se en nöjd man i sina nya fina träningsbyxor;-)

Inga kommentarer: